perjantai 11. huhtikuuta 2014

Yksi askel eteen ja kaksi taakse

Kipeenä. Voi kyllä. Flunssaa ja kuumeilua. Eilen onnistuin syömään terveellisesti, mutta tänään olin niin loppu vähän aikaa sitten, että ei oikeen maistunut mikään. Pakko oli kuitenkin jotain syödä, niin söin nakkeja. No toivottavasti tästä tervehdyn ennen maanantaita, niin pääsen sen juoksuohjelman aloittelemaan ja töihin.

Nyt olen alkanut seuraamaan omaa annoskokoa. Tässä vähän ennen ja jälkeen kuvia muutoksen suunnasta.

Tässä siis ennen. En yleensä syö noin paljoa toi vaan oli sellanen "syön nää loput ruoat pois" ateria ja toi on ihan valtava. Mut hei huomatkaa kurkut kuitenkin. Kuvassa siis itse tehtyä pekonipastaa.

Tässä on mun eilinen lounas. Yksi ulkofilee pihvi (possua) ja salaattia, kurkkua, paprikaa, avokadoa. Tosiaan sain just ja just ton avokadon tolleen pelkälteen syötyä, joten pitää keksiä käyttö tolle toiselle avokadolle, joka on tuloa kaapissa. Toki päivällinen ei ollut samanlainen, mutta yhden pihvin söin sen normaalin kahden sijaan ja salaattia oli mukana. Lisukkeen oli uunissa tehtyjä pirkan tikkuperunoita, mutta niitäkin kohtuudella tottakai.


Sairastelun lisäksi toinen asia, joka ärsyttää on tänään alkeneet naisten vaivat. En viitsi niistä nyt hirveää kertomusta tänne sepittää, mutta vähän kuitenkin aijon mainita. Mulla siis joka kerta kun kuukautiset alkaa tulee automaattisesti se pari kiloa lisäpainoa turvotuksen takia ja sen takis en ole edes uskaltanut käydä painoani kattomassa. Kilot kyllä lähtee heti, kunhan "remontti" on ohi. Toinen asia on sen, että mun vatsa on tän ekan päivän ajan aina ihan sika kipeä. En tähota semmosta "ota 400mg burana ja se helpottaa" EI Mulla se on sellanen "jaahas otetaas tämä tulikuuma rautakanki ja työnnetään se sun alavatsasta läpi. Niin ja ettei olis liian kivaan niin väännetään vielä oikeen kunnolla." Se on aivan kamalaa.Perus sellanen särkylääke satsi, jolla saan jotenkin oltua on 1000mg panadolia ja 600mg buranaa. Molemmat nassuun ja sitten mulla on semmonen lämpötyynyhärpäke, jonka laitan alavatsan päälle. Se auttaa rentouttamaan vatsalihaksia.



 Jos joku nyt ihmettelee, miksen ole käynyt lääkärissä vaivani kanssa, en edes silloin kun kipu on niin kova, että elimistö menee niin sekasin, etten pysty kun oksentamaan ja itkemään, niin kyllä olen käynyt. Helpotukseen on tarjottu särkylääkkeitä (yllätys) ja e-pillereitä. Pillereitä en kuitenkaan silloin joskus ylä asteella pystynyt aloittamaan migreenin takia tai olin saanut yhden aurallisen migreenikohtauksen. E-pillerit lisää veritulpan riskia ja jos on vielä migreeni riskit on niin suuret, että e-pillereitä ei kirjoiteta. Yksi vaihtoehto oli hormonikierukka, mutta sitä ei laitettu niin nuorelle, olin kai 15. No pitäisi varmaan ottaa taas asiaksi käydä kyselemässä sitä kierukkaa, koska tää eka päivä on aina tällänen, etten pysty mitään hirveitä urheilusuorituksia tekemään. Tää on välillä häirinnyt mun koulua ja työtä, kun en vaan oo pystyny kävelemään kivun takia. Onko teillä jollakin samanlaisia ongelmia ja mikä teillä auttaa menkkakipuihin?

4 kommenttia:

  1. Itse söin menkkakipuihin migreenilääkkeitä (miranax) kun lääkärissä niin määräsivät :)

    VastaaPoista
  2. Itsekkin kärsin ihan hiton kovista kuukautiskivuista ja viime syksynä mulle asennettiin kierukka ja se on oikeesti uskomatonta että voi kuukautisten aikana käydä esim. lenkillä. Onhan se jonkin verran hintava mut kestää kuitenkin viis vuotta ja se on kyllä ollu jokasen pennosen arvonen. lääkäriin siis vaan

    VastaaPoista