torstai 6. syyskuuta 2012

Mitä onko minulla vatsalihaksia?

Huh olipas jumppa tänään. En muista mikä sen jumpan nimi oli, mutta siinä tehtiin 30 minuuttia keskivartaloa ja sitten oli 15 minuutin venyttely. Tää oli mun ekakerta tollasella jumppa tunnilla ja ei kyllä tule olemaan viimeinen. Alku oli silleen et no joo ei tunnu missään, mutta sitten rupesi tuntumaan ja tajusin kuinka paljon mun kunto onkaan romahtanut. Tosiaan mulla alkoi nyt kuntokuuri.

Mulla on kertynyt vähän liika kiloja ja viime vuoden aikana tuli sellainen 10kg lisää. Hupsis. No sitä se teettää kun jämähtää asuntolaan ja koulu matkaa on 20 metriä. En kyllä voi sanoa, että ruoka mitä asuntolassa popsin olisi ollut salaattia ja hedelmiä. Mukaan mahtui suklaata, sipsejä, energia juomaa, suuria pasta annoksia ysm. Aloitin tarkkailla mitä laitan suuhun heti kun koulu alkoi, olen tosi lipsunut vähän.



En ole koskaan ollut mikään super laiha, vaan olen vähän iso rakenteinen. Lähi vuosina olen häilynyt normaalin ja lievän yli painon rajoilla. Tällä hetkellä yli painoa on kai 10-20kg. Ei hyvä. En mielestäni ole mikään lihava, mutta pidotettavaa on. Olen vuosien varrella oppinut olemaan sinut sen asian kanssa, mutta tämä viime vuoden 10kg oli sellainen isku vasten kasvoja, kun aloin katsomaan vanhoja valokuvia, jossa olen ylä asteella. No toisaalta jos on 3,5km kouluun ja pyöräilee sen joka päivä, niin kyllä siitä oli hyötyä.


Olen ajatellut lähestyä asiaa vain aloittamalla säännöllisen liikunnan ja vähentää herkkuja eli toisin sanoen syödä herkkuja kohtuudella vain yhtenä päivänä viikossa. Olen vielä niin nuori etten aijo tehdä mitään suuria muutoksia ruokavalioon. Muistan vaan syödä terveellisesti. Ajattelin silloi tällöin vähän kertoa mitä olen tehnyt ja paljonko kiloja lähtenyt.

Mutta taidan mennä nukkumaan, että jaksan huomenna herätä kuudelta, jos vaan pääsen ylös sängystä. Ties kuinka kipeet lihakset on huomenna. Onneksi huomenna on vain 4 tuntia koulua ja sitten kotiin. Niin ja olen menossa viikonloppuna karavaani treffeille joten saattaa olla, että keksin jotain jännää postattavaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti